|
Útfelújítás kezdődött.
Bizonyára észrevette a kedves
Olvasó, hogy kis városunkban felújították az egyik legforgalmasabb utat
a Szent István, Baross G, és a Bajcsy Zs. utat. Amely nem Önkormányzati
kezelésben áll. Én 1979 óta lakom Törökbálinton és nem emlékszem ilyen
volumenű felújításra a nevezett útszakaszon, szerintem nem vagyok egyedül
aki a felújítást időszerűnek látja, persze időszerű lett volna ezelőtt 5 éve
is. Most viszont örüljünk, mert végül is nagy sokára de legalább elkészült.
Az út, Én mint laikus szerint jó minőségű lett, viszont van egy kis aggályom
az út szélére rakott fehér murva szerű anyaggal kapcsolatban, eső után az út
két széle sártengerré válhat ami egy kicsit
rontja az összképet, ettől függetlenül köszönjük a közút kezelőnek.
A felújítással kapcsolatban
kérdeztem Szarvas Andrást a Közút kezelő Kht. pestmegyei igazgatóját.
- Kedves
Szarvas András
Úr! Kérem mondjon néhány adatot a felújítással kapcsolatban.
- Hány folyóméter utat újítanak fel Törökbálinton és ez mennyibe kerül?
-
A felújítás során a 8103. j. út
3+000-5+356 km sz. közötti szakasza (Dózsa György u. – Szent István u. –
Baross Gábor u. – Bajcsy Zsilinszky u. a Rákóczi Ferenc utcáig) kerül
felújításra. A beruházás szerződés szerinti bekerülési összege: 28.236.390,-
Ft + ÁFA, azaz összesen: bruttó 33.883.668,- Ft.
- Milyen technológiát alkalmaznak?
- A beruházás magába foglalja a meglévő
útpálya felső rétegének 0-2 cm vastagságban történő lemarását, majd új
kopóréteg 6-8 cm vastagságban történő beépítését.
- Milyen
szempontok szerint választották ki az útszakaszt? (szerintem is
megérett a felújításra a most készülő út).
- A tárgyi
útszakaszon egyes rossz állapotú részek ilyen-olyan módon korábbi években
kimaradtak az évenkénti felújításból. Figyelemmel az út állapotára és
forgalmára született meg a döntés az érintett szakasz felújításáról.
- Melyek azok a települések ahol a projekt keretében felújítás van
folyamatban, és mennyi ennek a költsége?
- Tárgyi útszakasz felújítása a „Burkolat felújítás
– 2008.” projekt keretén belül történik. A projekt Pest megyét érintő
további elemei:
·
51. sz. főút
14+919-17+316 km sz. (Dunaharaszti külterület) közötti szakasza,
·
51. sz. főút
25-621-31+033 km sz. (Taksony-Délegyháza között) közötti szakasza,
·
46105. j. út
0+000-0+464 km sz. (Inárcs belterület) közötti szakasza,
·
46106. j. út
1+600-3+670 km sz. (Inárcs belterület) közötti szakasza,
·
46108. j. út
0+000-13+536 km sz. (Újhartyán-Kakucs-Inárcs-Dabas összekötő) közötti
szakasza,
·
4606. j. út
26+470-30+471 km sz. (Újhartyán-Dabas között) közötti szakasza,
·
51104. j. út
0+000-3+965 km sz. (Szigethalom belterület) közötti szakasza,
·
441. sz. főút
14+539-18+500 km sz. (Nagykőrös belterület) közötti szakasza.
- A hivatkozott útszakaszok
felújításának kivitelezésére kötött Vállalkozási szerződés összege: bruttó
1.289.209.126,- Ft + 5% tartalékkeret
- Ki volt a megrendelő?
A
megrendelő a
Magyar Közút Kht és a kivitelező (pályázat győztese) a Colas-Eger Zrt.
- Mi az átadás határideje?
- 2008. május
31., ezen belül az egyes létesítmények esetén lehetséges előteljesítés.
- Az autóbusz
öblökben milyen technológiát alkalmaznak? (amit Én láttam, beton alap
készül ami nagyon megerősíti az alapot).
- A Szent
István úton lévő autóbusz öböl bazaltbeton burkolatot kap.
- A Szent
István úton az esővíz elvezetése milyen technológiával készül ? (utalok a betoníves elemekre).
- A jelenlegi vízelvezető rendszer
alapjában nem változik, csak rendezettebb lesz azzal, hogy a burkolatszélre
beépítésre került „K” szegélysor és átjárható folyóka elemek „meghatározzák”
a csapadékvíz útját, és megakadályozzák, hogy az útburkolat és az épületek
közötti zöld felületet elárassza az útburkolatról lefolyó csapadékvíz.
- Kedves Szarvas András Úr! Köszönöm, a
tájékoztatást a beruházásról.
/Hopka László/
|