Főoldal Mesterkereső Telefonszámok Apróhirdetés Szolgáltatók Információk Kapcsolat

 

 

Útfelújítás kezdődött.

Bizonyára észrevette a kedves Olvasó, hogy kis városunkban felújították az egyik legforgalmasabb utat  a Szent István, Baross G, és a Bajcsy Zs. utat. Amely nem Önkormányzati kezelésben áll. Én 1979 óta lakom Törökbálinton és nem emlékszem ilyen volumenű felújításra a nevezett útszakaszon, szerintem nem vagyok egyedül aki a felújítást időszerűnek látja, persze időszerű lett volna ezelőtt 5 éve is. Most viszont örüljünk, mert végül is nagy sokára de legalább elkészült. Az út, Én mint laikus szerint jó minőségű lett, viszont van egy kis aggályom az út szélére rakott fehér murva szerű anyaggal kapcsolatban, eső után az út két széle sártengerré válhat ami egy kicsit rontja az összképet, ettől függetlenül köszönjük a közút kezelőnek.

A felújítással kapcsolatban kérdeztem Szarvas Andrást a Közút kezelő Kht. pestmegyei igazgatóját.

- Kedves Szarvas András Úr! Kérem mondjon néhány adatot a felújítással kapcsolatban.

- Hány folyóméter utat újítanak fel Törökbálinton és ez mennyibe kerül?

- A felújítás során a 8103. j. út 3+000-5+356 km sz. közötti szakasza (Dózsa György u. – Szent István u. – Baross Gábor u. – Bajcsy Zsilinszky u. a Rákóczi Ferenc utcáig) kerül felújításra. A beruházás szerződés szerinti bekerülési összege: 28.236.390,- Ft + ÁFA, azaz összesen: bruttó 33.883.668,- Ft.

- Milyen technológiát alkalmaznak?

- A beruházás magába foglalja a meglévő útpálya felső rétegének 0-2 cm vastagságban történő lemarását, majd új kopóréteg 6-8 cm vastagságban történő beépítését.

- Milyen szempontok szerint választották ki az útszakaszt?  (szerintem is megérett a felújításra a most készülő út).

- A tárgyi útszakaszon egyes rossz állapotú részek ilyen-olyan módon korábbi években kimaradtak az évenkénti felújításból. Figyelemmel az út állapotára és forgalmára született meg a döntés az érintett szakasz felújításáról.

- Melyek azok a települések ahol a projekt keretében felújítás van folyamatban, és  mennyi ennek a költsége?

- Tárgyi útszakasz felújítása a „Burkolat felújítás – 2008.” projekt keretén belül történik. A projekt Pest megyét érintő további elemei:

·        51. sz. főút 14+919-17+316 km sz. (Dunaharaszti külterület) közötti szakasza,

·        51. sz. főút 25-621-31+033 km sz. (Taksony-Délegyháza között) közötti szakasza,

·        46105. j. út 0+000-0+464 km sz. (Inárcs belterület) közötti szakasza,

·        46106. j. út 1+600-3+670 km sz. (Inárcs belterület) közötti szakasza,

·        46108. j. út 0+000-13+536 km sz. (Újhartyán-Kakucs-Inárcs-Dabas összekötő) közötti szakasza,

·        4606. j. út 26+470-30+471 km sz. (Újhartyán-Dabas között) közötti szakasza,

·        51104. j. út 0+000-3+965 km sz. (Szigethalom belterület) közötti szakasza,

·        441. sz. főút 14+539-18+500 km sz. (Nagykőrös belterület) közötti szakasza.

- A hivatkozott útszakaszok felújításának kivitelezésére kötött Vállalkozási szerződés összege: bruttó   1.289.209.126,- Ft + 5% tartalékkeret

- Ki volt a megrendelő?

 A megrendelő a  Magyar Közút Kht és a kivitelező (pályázat győztese) a Colas-Eger Zrt.

- Mi az átadás határideje?

- 2008. május 31., ezen belül az egyes létesítmények esetén lehetséges előteljesítés.

- Az autóbusz öblökben milyen technológiát alkalmaznak? (amit Én láttam, beton alap készül ami nagyon megerősíti az alapot).

- A Szent István úton lévő autóbusz öböl bazaltbeton burkolatot kap.

- A Szent István úton az esővíz elvezetése milyen technológiával készül ? (utalok a betoníves elemekre).

- A jelenlegi vízelvezető rendszer alapjában nem változik, csak rendezettebb lesz azzal, hogy a burkolatszélre beépítésre került „K” szegélysor és átjárható folyóka elemek „meghatározzák” a csapadékvíz útját, és megakadályozzák, hogy az útburkolat és az épületek közötti zöld felületet elárassza az útburkolatról lefolyó csapadékvíz.

- Kedves Szarvas András Úr! Köszönöm, a tájékoztatást a beruházásról.

 

/Hopka László/

 
 
 
Fotó: Hopka László
 
 
 

Copyright © Bálintinfo.hu