Előző
héten történt
A
Budaörsi Rendőrkapitányság illetékességi
területén 2015. január 19. és 2015. január 25.
közötti időben 5 közúti közlekedési baleset
történt, melyekből 2 esetben anyagi kár
keletkezett, 1 balesetben pedig egy személy – az
elsődleges orvosi vélemény alapján - könnyű
sérülést szenvedett. További két balesetben
ketten súlyos sérüléseket szenvedtek. A budaörsi
nyomozók és vizsgálók 10 bűnügyben tettek
vádemelési javaslatot az illetékes ügyészség
felé, továbbá 3 esetben kezdeményezték a
gyanúsítottak bíróság elé állítását.
Megütötte a
feleségét
A budaörsi rendőrök
egy 57 éves Biatorbágyi férfit fogtak el.
A
Budaörsi Rendőrkapitányság Bűnügyi Osztálya indított
eljárást testi sértés bűntett kísérlet elkövetésének
megalapozott gyanúja miatt F. Dénes 57 éves
Biatorbágyi lakos ellen.
A
jelenleg rendelkezésre álló adatok szerint a
gyanúsított 2015. január 22-én
16 óra körüli időben
biatorbágyi otthonukban - előzetes szóváltást
követően - tenyérrel arcon ütötte a feleségét, aki
az ütés következtében elesett, fejét beverte a
konyhaküszöbbe és ennek következtében megsérült. A
középkorú asszony az elsődleges orvosi vélemény
alapján 8 napon belül gyógyuló sérüléseket
szenvedett, azonban tekintettel a támadott
testtájékra, akár súlyosabb sérülés is
bekövetkezhetett volna.
F. Dénest a budaörsi
járőrök a helyszínen elfogták, majd a Budaörsi
Rendőrkapitányság előállították, ahol a nyomozók
gyanúsítottként hallgatták ki. A
büntetőeljárást ellene – szabadlábon hagyása mellett
– a Budaörsi Rendőrkapitányság Bűnügyi Osztálya
folytatja le
Semmi nem
stimmelt a gépkocsin
A budakeszi rendőrök egy 24
éves budapesti férfit egyedi azonosító jel
meghamisítása bűntett elkövetésének megalapozott
gyanúja miatt fogtak el.
A
Budaörsi Rendőrkapitányság Bűnügyi Osztálya indított
eljárást egyedi azonosító jel meghamisítása bűntett
elkövetésének megalapozott gyanúja miatt P. Gábor 24
éves budapesti lakos ellen.
A
jelenleg rendelkezésre álló adatok szerint a
rendőrök 2015. január
23-án 16 óra körüli időben Pátyon a
személygépkocsival közlekedő gyanúsítottat - az
utasaival együtt - intézkedés alá vonták. Az
ellenőrzés során kiderült, hogy a gépkocsin lévő
forgalmi rendszám, továbbá a jármű küszöbén
elhelyezett alvázszám nem szerepel a nyilvántartási
rendszerben. Emellett a gépkocsi motorszámának
karakterei is hiányosak voltak. P. Gábor az
intézkedő járőrnek azt nyilatkozta, hogy a járművet
ebben az állapotában egy ismerősétől kapta kölcsön.
A 24 éves budapesti férfit
a budakeszi rendőrök a helyszínen elfogták, majd a
Budaörsi Rendőrkapitányságra előállították, ahol a
nyomozók gyanúsítottként hallgatták ki.
A
további eljárást ellene – szabadlábon hagyása
mellett – a Budaörsi Rendőrkapitányság Bűnügyi
Osztálya folytatja le.
Nem
menekülhettek el
A budaörsi rendőrök
elfogtak egy 50 éves férfit és 17 éves társát, akik
egy törökbálinti telepen lévő épületbe törtek be.
A
Budaörsi Rendőrkapitányság Bűnügyi Osztálya eljárást
folytat lopás vétség kísérlet elkövetésének
megalapozott gyanúja miatt V. István 50 éves
budapesti lakos és 17 éves társa ellen.
A
jelenleg rendelkezésre álló adatok szerint V. István
a társával együtt 2015. január 23-án 21 óra körüli
időben engedély nélkül bement egy törökbálinti telep
területére, majd a hátsó ablak befeszítését követően
bejutott egy épületbe. Ekkor azonban megszólalt a
riasztórendszer, ezért a gyanúsítottak értékszerzés
nélkül távoztak a helyszínről. Menekülés közben a
kiérkező rendőrök mindkét férfit a helyszín
közelében elfogták. Az épületben több nagy értékű
gépjármű, alkatrész, továbbá szerszámgépek voltak.
V.
Istvánt és társát a rendőrök a Budaörsi
Rendőrkapitányságra előállították, ahol a nyomozók
gyanúsítottként hallgatták ki őket. Az 50 éves
férfit a nyomozók bűnügyi őrizetbe vették és az
illetékes bíróság 2015. január 25-én elrendelte az
előzetes letartóztatását.
A két férfi ellen
a további eljárást a Budaörsi Rendőrkapitányság
Bűnügyi Osztálya folytatja le.
Baleset-megelőzési tanácsok a Veszprém Megyei
Rendőr-főkapitányság Bűnmegelőzési Osztályának
hírlevele alapján
Mindenkinek fontos gyermeke
életének védelme
Előző héten a gyermekek közlekedésbiztonságát érintő
felhívást tettünk közzé, melyet most a gyermekek
biztonságos utazására vonatkozó ajánlásokkal
folytatunk.
Gyermekek biztonságos
utazása az autóban
Hasznos információk:
A
gyermekülés kiválasztásánál fontos, hogy a gyermek
testsúlyának megfelelőt válasszunk.
Kategóriák:
0.
súlycsoport: 10 kg testsúly alatt,
0+.
súlycsoport: 13 kg testsúly alatt
I.
súlycsoport: 9-18 kg testsúlyig
II.
súlycsoport: 15-25 kg testsúlyig
III.
súlycsoport: 22-36 kg testsúlyig.
Lurkó az autóban – gyermekbiztonsági tippek
Mindenki
szeretné, hogy a gyermeke a lehető legbiztonságosabb
és legkényelmesebb módon autózhasson, azonban úgy
tűnik, kevesen tudják, ezt hogyan kellene
megvalósítani. Egy amerikai kutatás szerint a
kisgyermekek csupán 3%-a utazik a számára
legmegfelelőbb módon, azaz gyermekülésben, amihez az
is hozzátartozik, hogy a kissé nehézkesen
beállítható gyermekülések 73%-a nem megfelelően van
beszerelve.
A magyar
előírások szerint 3 évnél fiatalabb, illetve 135
cm-nél alacsonyabb gyerek csak „gyermekbiztonsági
rendszerben” utazhat. Némi zavart kelt, hogy az
áruházakban kapható, biztonsági övvel rögzíthető
speciális mózeskosarak például nem felelnek meg a
KRESZ kitételeinek, ahogy az ülésmagasító sem, így
mindenképpen gyerekülést kell beszereznünk.
A
babaülést az autó gyárilag kialakított rögzítési
pontjaihoz kell csatlakoztatni, vagy pedig
biztonsági övvel kell bekötni. Szerencsére a
modernebb járművekben már a rögzítési pontok az
egész világon egységesen használt ISOFIX rendszernek
megfelelően helyezkednek el az autóban, amelynek
köszönhetően az ülés egy-két kattintással, könnyedén
csatlakoztatható, így inkább ezt a megoldást
javasoljuk. Az ülés beszerelése mellett a gyereket
külön is kötelező pántokkal és hevederekkel az
üléshez rögzíteni.
Első ülésen gyermekülés csak a menetiránnyal
ellentétesen szerelhető be és csak akkor, ha nincs
légzsák, vagy kikapcsolták azt. Ennek oka, hogy a
kisgyerekek testfelépítése számára sokkal
biztonságosabb a háttal ülés, ugyanis náluk a
felnőttekhez képest a fej testhez viszonyított
aránya sokkal nagyobb, miközben a nyaki izomzat és a
csontrendszer sokkal gyengébb. Frontális ütközés
esetén így a fej túlságosan nagy erővel lódul meg
előre, ami a gerinc töréséhez, súlyos sérüléséhez
vezethet. Ha viszont a gyerek háttal utazik, a fej
ütközés esetén folyamatosan alá van támasztva, az
ütközés erejét így a hát teljes felülete fogja fel,
ahelyett, hogy közvetlenül a fej vagy a belső
szervek sérülnének. Ennek köszönhetően a
balesetekben 80%-kal kisebb a súlyos sérülések
aránya a háttal ülő gyerekeknél, mint a menetirány
szerint utazók esetében. Gyerekülés nélkül, elől
csak 150 cm-nél magasabb gyerekek ülhetnek.
|