Főoldal Mesterkereső Telefonszámok Apróhirdetés Szolgáltatók Információk Kapcsolat

 

 

 RENDŐRSÉGI HÍREK

 

Előző héten történt

A Budaörsi Rendőrkapitányság illetékességi területén 2015. január 19. és 2015. január 25. közötti időben 5 közúti közlekedési baleset történt, melyekből 2 esetben anyagi kár keletkezett, 1 balesetben pedig egy személy – az elsődleges orvosi vélemény alapján - könnyű sérülést szenvedett. További két balesetben ketten súlyos sérüléseket szenvedtek. A budaörsi nyomozók és vizsgálók 10 bűnügyben tettek vádemelési javaslatot az illetékes ügyészség felé, továbbá 3 esetben kezdeményezték a gyanúsítottak bíróság elé állítását.

Megütötte a feleségét

A budaörsi rendőrök egy 57 éves Biatorbágyi férfit fogtak el.

A Budaörsi Rendőrkapitányság Bűnügyi Osztálya indított eljárást testi sértés bűntett kísérlet elkövetésének megalapozott gyanúja miatt F. Dénes 57 éves Biatorbágyi lakos ellen.

A jelenleg rendelkezésre álló adatok szerint a gyanúsított 2015. január 22-én 16 óra körüli időben biatorbágyi otthonukban - előzetes szóváltást követően - tenyérrel arcon ütötte a feleségét, aki az ütés következtében elesett, fejét beverte a konyhaküszöbbe és ennek következtében megsérült. A középkorú asszony az elsődleges orvosi vélemény alapján 8 napon belül gyógyuló sérüléseket szenvedett, azonban tekintettel a támadott testtájékra, akár súlyosabb sérülés is bekövetkezhetett volna.

F. Dénest a budaörsi járőrök a helyszínen elfogták, majd a Budaörsi Rendőrkapitányság előállították, ahol a nyomozók gyanúsítottként hallgatták ki. A büntetőeljárást ellene – szabadlábon hagyása mellett – a Budaörsi Rendőrkapitányság Bűnügyi Osztálya folytatja le

 

Semmi nem stimmelt a gépkocsin

A budakeszi rendőrök egy 24 éves budapesti férfit egyedi azonosító jel meghamisítása bűntett elkövetésének megalapozott gyanúja miatt fogtak el.  

A Budaörsi Rendőrkapitányság Bűnügyi Osztálya indított eljárást egyedi azonosító jel meghamisítása bűntett elkövetésének megalapozott gyanúja miatt P. Gábor 24 éves budapesti lakos ellen.

A jelenleg rendelkezésre álló adatok szerint a rendőrök 2015. január 23-án 16 óra körüli időben Pátyon a személygépkocsival közlekedő gyanúsítottat - az utasaival együtt - intézkedés alá vonták. Az ellenőrzés során kiderült, hogy a gépkocsin lévő forgalmi rendszám, továbbá a jármű küszöbén elhelyezett alvázszám nem szerepel a nyilvántartási rendszerben. Emellett a gépkocsi motorszámának karakterei is hiányosak voltak. P. Gábor az intézkedő járőrnek azt nyilatkozta, hogy a járművet ebben az állapotában egy ismerősétől kapta kölcsön.

A 24 éves budapesti férfit a budakeszi rendőrök a helyszínen elfogták, majd a Budaörsi Rendőrkapitányságra előállították, ahol a nyomozók gyanúsítottként hallgatták ki.

A további eljárást ellene – szabadlábon hagyása mellett – a Budaörsi Rendőrkapitányság Bűnügyi Osztálya folytatja le.

Nem menekülhettek el

A budaörsi rendőrök elfogtak egy 50 éves férfit és 17 éves társát, akik egy törökbálinti telepen lévő épületbe törtek be.

A Budaörsi Rendőrkapitányság Bűnügyi Osztálya eljárást folytat lopás vétség kísérlet elkövetésének megalapozott gyanúja miatt V. István 50 éves budapesti lakos és 17 éves társa ellen.

A jelenleg rendelkezésre álló adatok szerint V. István a társával együtt 2015. január 23-án 21 óra körüli időben engedély nélkül bement egy törökbálinti telep területére, majd a hátsó ablak befeszítését követően bejutott egy épületbe. Ekkor azonban megszólalt a riasztórendszer, ezért a gyanúsítottak értékszerzés nélkül távoztak a helyszínről. Menekülés közben a kiérkező rendőrök mindkét férfit a helyszín közelében elfogták. Az épületben több nagy értékű gépjármű, alkatrész, továbbá szerszámgépek voltak.

V. Istvánt és társát a rendőrök a Budaörsi Rendőrkapitányságra előállították, ahol a nyomozók gyanúsítottként hallgatták ki őket. Az 50 éves férfit a nyomozók bűnügyi őrizetbe vették és az illetékes bíróság 2015. január 25-én elrendelte az előzetes letartóztatását.

A két férfi ellen a további eljárást a Budaörsi Rendőrkapitányság Bűnügyi Osztálya folytatja le.

Baleset-megelőzési tanácsok a Veszprém Megyei Rendőr-főkapitányság Bűnmegelőzési Osztályának hírlevele alapján

Mindenkinek fontos gyermeke életének védelme

Előző héten a gyermekek közlekedésbiztonságát érintő felhívást tettünk közzé, melyet most a gyermekek biztonságos utazására vonatkozó ajánlásokkal folytatunk.

Gyermekek biztonságos utazása az autóban

Hasznos információk:

A gyermekülés kiválasztásánál fontos, hogy a gyermek testsúlyának megfelelőt válasszunk.

Kategóriák:

 0. súlycsoport: 10 kg testsúly alatt,

 0+. súlycsoport: 13 kg testsúly alatt

 I. súlycsoport: 9-18 kg testsúlyig

 II. súlycsoport: 15-25 kg testsúlyig

 III. súlycsoport: 22-36 kg testsúlyig.

Lurkó az autóban – gyermekbiztonsági tippek

Mindenki szeretné, hogy a gyermeke a lehető legbiztonságosabb és legkényelmesebb módon autózhasson, azonban úgy tűnik, kevesen tudják, ezt hogyan kellene megvalósítani. Egy amerikai kutatás szerint a kisgyermekek csupán 3%-a utazik a számára legmegfelelőbb módon, azaz gyermekülésben, amihez az is hozzátartozik, hogy a kissé nehézkesen beállítható gyermekülések 73%-a nem megfelelően van beszerelve.

A magyar előírások szerint 3 évnél fiatalabb, illetve 135 cm-nél alacsonyabb gyerek csak „gyermekbiztonsági rendszerben” utazhat. Némi zavart kelt, hogy az áruházakban kapható, biztonsági övvel rögzíthető speciális mózeskosarak például nem felelnek meg a KRESZ kitételeinek, ahogy az ülésmagasító sem, így mindenképpen gyerekülést kell beszereznünk.

A babaülést az autó gyárilag kialakított rögzítési pontjaihoz kell csatlakoztatni, vagy pedig biztonsági övvel kell bekötni. Szerencsére a modernebb járművekben már a rögzítési pontok az egész világon egységesen használt ISOFIX rendszernek megfelelően helyezkednek el az autóban, amelynek köszönhetően az ülés egy-két kattintással, könnyedén csatlakoztatható, így inkább ezt a megoldást javasoljuk. Az ülés beszerelése mellett a gyereket külön is kötelező pántokkal és hevederekkel az üléshez rögzíteni.

Első ülésen gyermekülés csak a menetiránnyal ellentétesen szerelhető be és csak akkor, ha nincs légzsák, vagy kikapcsolták azt. Ennek oka, hogy a kisgyerekek testfelépítése számára sokkal biztonságosabb a háttal ülés, ugyanis náluk a felnőttekhez képest a fej testhez viszonyított aránya sokkal nagyobb, miközben a nyaki izomzat és a csontrendszer sokkal gyengébb. Frontális ütközés esetén így a fej túlságosan nagy erővel lódul meg előre, ami a gerinc töréséhez, súlyos sérüléséhez vezethet. Ha viszont a gyerek háttal utazik, a fej ütközés esetén folyamatosan alá van támasztva, az ütközés erejét így a hát teljes felülete fogja fel, ahelyett, hogy közvetlenül a fej vagy a belső szervek sérülnének. Ennek köszönhetően a balesetekben 80%-kal kisebb a súlyos sérülések aránya a háttal ülő gyerekeknél, mint a menetirány szerint utazók esetében. Gyerekülés nélkül, elől csak 150 cm-nél magasabb gyerekek ülhetnek.

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 

Copyright © Bálintinfo.hu