KÉRDÉSEK
A kérdéseket eredendően a GREP Zrt. -nek tettem fel, a
levél tartalmán nem változtattam, a válaszokat az E-Star
Nyrt- től kaptuk.
Hopka László
szerkesztő
www.balintinfo.hu |
|
Tárgy:
Törökbálint Hegyalja út és kapcsolódó utcáinak nagy területű
közvilágítás kimaradása.
Tisztelt Horváth Szilveszter Úr!
Hivatkozással, az Önnel történt
telefonbeszélgetésre, a tárgykérdésben kívánok információt kérni,
illetve az ügyel kapcsolatos közlendőket kérem, ossza meg az
eseményeket elszenvedő Törökbálinti lakossággal.
Mint telefonos beszélgetésünk során
feltártam Önnek, Törökbálinton a Hegyalja út és kapcsolódó utcáiban
legutóbbi hetekben többször is közvilágítás nélkül maradt ezen
település rész, több egymást követő éjszakára. Lakossági
észrevétellel fordultak többen hozzám is, hogy mi lehet ennek a
szokatlanul hosszú időn keresztül fennálló hibának az oka, és miért van az,
hogy az ELMŰ hibabejelentő számán jelezve, a telefon kezelője
határozottan elutasítja a felelősségi körüket, és a hiba
bejelentésre a Törökbálinti Önkormányzatot jelöli meg, ahol a hibát
bejelenthetik. Természetesen péntek délutántól már senki nincs a
hivatalban így sehová nem fordulhat a bejelentő.
Ekkora leállás, többször, pláne több
fázison egyszerre, nem jön létre csak úgy, valamilyen nagyobb hiba
állhat a háttérben, amely várhatóan egyre többször fog jelentkezni,
ha a hiba kijavítása elodázottá válik. A javítást a hálózat
üzemeltetőjének kellene elvégezni, amely tudomásom szerint az ELMŰ,
mint a passzív elemek tulajdonosa, üzemeltetője.
Kérdések:
1. Jelezte-e, vagy
jelzi-e az ELMŰ Önök felé a körzetből érkező lakossági, az átlagnál
nagyobb számú bejelentést tapasztalnak, és erre Ők nem vonulnak ki?
Az ELMŰ- től nem
érkezett irányunkba olyan tájékoztatás, hogy a Hegyalja úton és
környékén az átlagosnál nagyobb arányban érkeznének lakossági
bejelentések.
2. Önök jelzik-e
az ELMŰ felé a hatáskörükön kívül eső hibákat? Ha igen, akkor mi
történik ez után?
A bejelentett
hibacímekre szerelőink minden esetben kivonulnak. Amennyiben a
hatáskörünkön kívüli hibát észlelnek, úgy mi azt írásban jelezzük az
áramszolgáltatónak.
Az ELMŰ a hibák
fogadásáról nem ad automatikus visszajelzést. A hiba jellegéről, a
javítás várható időpontjáról és az elhárításáról sem tájékoztatnak
bennünket.
3. Miért nem tud a
lakosság arról, hogy hol kell a hibát bejelenteni? Hiszen mindenki
úgy tudja, hogy ez a szám a 06- 40-38-38-38, ahol rendre elutasítják
a bejelentőt közvilágítás ügyében.
A közvilágítási
hibákat az E-Star- nál a 06-40-200-855-ös számon kell
bejelenteni. Ez a szám több éve változatlan. Ezt a számot ismerik a
lakók is;folyamatosan kapunk lakossági bejelentéseket. több éve.A
szám – tudomásunk szerint - az önkormányzatnál is ki van függesztve.
4. Amennyiben
Önökhöz bejelentés érkezik, és láthatólag a hiba az Önök hatáskörén
kívül esik, az ELMŰ törekszik-e a hiba minél előbbi elhárítására?
Ahogyan azt a 2.
pontra adott válaszunkban is jeleztük, az ELMŰ semmilyen
tájékoztatást nem ad irányunkban az elhárítandó hibák javításáról, a
szerelések ütemezéséről.
5. Önöknek, a
szerződés szerint mennyi időn belül kell megkezdeni a hiba
elhárítását, amennyiben az-az Önök hatáskörében keletkezett?
Amennyiben a
hiba az E-Star hatáskörében keletkezett, az elhárítást 72 órán belül
kezdjük meg, ám gyalogosátkelő helyeknél és útkereszteződésekben a
határidő 36 óra. Az Önkormányzattal kötött szerződésünk nem
rendelkezik a közvilágítás üzemeltetéséről, így arról sem, hogy
mennyi időn belül kell a hibajavítást megkezdeni. Ennek ellenére az
E-Star arra törekszik, hogy a hibajavítási idő tovább csökkenjen. A
konkrét javítás befejezése mindig az adott hiba jellegétől,
alkatrészigényétől is függ.
6. Ugyanazon
körzeten belül többször felmerülő hiba esetén, milyen
kötelezettséget irányoz elő Önöknek a saját szabályzatuk? Gondolok
itt a hálózat hibájából eredő, nyilván valóan az ELMŰ hatáskörébe
tartozó hiba esetére.
Amennyiben az
átlagosnál több, ismétlődő rendszeres hibacím fordul elő egy
körzetben, azt kollegáink külön megvizsgálják. Ezután javaslatot
teszünk a hálózat tulajdonosának arra vonatkozóan, hogy mit lenne
célszerű kijavítania a hálózatán. Hasonló, ismétlődő hibák miatt az
E-Star kezdeményezésére helyszínbejárást tartottunk a Hegyalja úton
és környékén. A bejárásra meghívtuk: az Önkormányzat képviselőit az
ELMŰ képviselőit és a szerelést végző alvállalkozónkat, a GREP Kft-t
is. Az ELMŰ-n kívűl minden szereplő képviseltette magát.
A bejáráson résztvevők
számára egyértelműen úgy tűnt, hogy a problémákat elsősorban a
hálózatot benövő fák ágai és a letört gallyak okozhatják, amelyek
eltávolítása - az energiatörvény szerint - a terület tulajdonosának
feladata. Az Önkormányzat képviselői szóban megígérték, hogy a
problémás ágak levágásáról hamarosan intézkednek.
Véleményünk szerint ez
az intézkedés önmagában drasztikusan csökkenteni fogja egy esetleges
leállás kockázatát.
Ma délelőtt telefonon
értesültünk arról, hogy az Önkormányzat ígéretének megfelelően
intézkedett, és a belógó ágak, gallyak levágása megtörtént.
7. Mi alapján
történik az energia elszámolása az Önkormányzat felé, általány vagy
mérés?
A szerződés
titoktartási klauzulája miatt erről sajnos nem áll módunkban
nyilatkozni.
8. Jelentkezik-e a
fogyasztás csökkenés a kimaradt időszakra vonatkozólag?
Mivel a kimaradás
időszakában a világítóeszközök nem vesznek fel áramot, ezért abban
az időszakban nem is volt fogyasztás.
9. Van olyan
nyilvános telefon szám amelyen Önök felé a hibát a lakosság
bejelentheti?
Igen, ahogyan korábban
is jeleztük, a 06-40-200-855-as számon munkatársaink minden
hétköznap munkaidőben várják a bejelentéseket.
10. Nyílván valóan
az ELMŰ -nek nem érdeke a gyors saját hatáskörben történő hiba
elhárítása, mert ezzel is igazolni kívánja az Önkormányzat felé azt
a hibás döntést, amely az olcsóbb szolgáltatás érdekében történt
Önkormányzati átszerződésben látja, tehát olvasatom szerint ott tesz
keresztbe, ahol tud. Mégis ilyen viszonyok között mire lehet majd
számítani a jövőben az ilyen hibák előkerülésekor?
Az ELMŰ magatartását,
esetleges motivációit nem feladatunk kommentálni. Bízunk abban, hogy
az érvényes szerződésekben vállalt kötelezettségeit minden résztvevő
betartja. Mi magunk is ezt tesszük. A fő célunk természetesen a
szünetmentes szolgáltatás, és az esetleg felmerülő hiba minél
gyorsabb elhárítása.
A kérdésekre adott
válaszokat a témában íródott cikkünkben kívánjuk felhasználni.
Természetesen Önök el is zárkózhatnak a nyilatkozat elől, ebben az
esetben a kérdéseket megválaszolatlanul hozzuk nyilvánosságra az
érintett cégek megjelölésével.
Végül de nem
utolsó sorban, kérem haladéktalanul tegyék meg az intézkedéseket a
hiba mielőbbi feltárása érdekében, mivel magam is a nevezett
körzetben lakom, lakókörzetben lakókat nagyon zavar(ta)ja ez az
állapot. Nem szeretnénk koromsötét utcákat a jövőben.
Közreműködését köszönve üdvözlöm:
Törökbálint 2012.01.10.
Hopka László
szerkesztő
www.balintinfo.hu |